آرمه پارسیان | شرکت خدمات درمانی آرمه پارسیان

ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی و زیبایی با نازلترین قیمت

آرمه پارسیان | شرکت خدمات درمانی آرمه پارسیان

ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی و زیبایی با نازلترین قیمت

آرمه پارسیان |  شرکت خدمات درمانی آرمه پارسیان


بایگانی
  • ۰
  • ۰

خدمات دندانپزشکی و انواع آن



خدمات دندانپزشکی و بصورت کلی رشته دندانپزشکی شاخه ای از علوم پزشکی است که به تشخیص و درمان می پردازد. این درمان در ارتباط با مشکلات دهان و دندان و لثه ها است. دندان پزشکی در دو بخش بررسی می شود: 1- دندانپزشکی ترمیمی -2- دندانپزشکی زیبایی.

حقایق نهفته خدمات دندانپزشکی


دندانپزشکی ترمیم و زیبایی درآمدهای بالایی دارند و برای سرمایه گذاری در آینده مناسب می باشند. با افزایش سن، ویژگی های جسمانی افراد تغییر می کند. طبق تحقیقات بدست آمده مهم نیست که افراد چه سنی دارند، لبخند زیبا همیشه تأثیر گذار خواهد بود و ارتباط مؤثری را با اطرافیان برقرار می سازد.

افرادی هستند که برای ارتباطات با تأثیرگذاری بالا دست به عمل های جراحی زیبایی می زنند. ولی به هرحال داشتن یک لبخند زیبا در اولین نگاه، علاوه بر داشتن کلام و روابط قوی تأثیر خود را بر فرد مقابل می افزاید.

دندانپزشکی ترمیمی


خدمات دندانپزشکی که در جهت پایداری و بقا از سلامت دهان و دندان ارائه می شود را خدمات ترمیمی دندان می گویند. این خدمات برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به دندان و پیش بینی مشکلات پیش رو برای دندان به کار می رود. خدمات ترمیمی اغلب برای دندان هایی استفاده می شود که نیاز به جرمگیری داشته باشند و یا دچار پوسیدگی، ترک خوردگی و حتی لب پرشدن باشند.

 

انواع خدمات دندانپزشکی


دندانپزشکی عمومی

دندانپزشکی اطفال

ایمپلنت

جراحی

پروتز

ارتودنسی


دندانپزشکی زیبایی


به خدمات دندانپزشکی که به سمت بهبود بخشیدن به ظاهر دندان ها ، لثه ها و یا کام، صورت می پذیرد ، دندانپزشکی زیبایی گفته می شود. اغلب درمان های زیبایی موجب بهبود سلامتی دهان و دندان می شود. برای نمونه می توان به پرکردگی سرامیکی اشاره کرد که رنگ دندان را بهتر می کند. در مقابل پرکردگی های فلزی هم به تراشیدگی کمتری از مینای دندان را نیاز دارند.

مواد ترمیم دندان


موادی که دندانپزشکان برای ترمیم دندان استفاده می کنند به چهار دسته زیر تقسیم می شود:

پورسلین یا سرامیک

آمالگام

رزین کامپوزیت

طلا

ترمیم دندان


رزین کامپوزیت از ترکیبات پلاستیکی یا سرامیکی تشکیل شده است. حالا احتمال دارد این مواد همراه با موادی نظیر یونومر شیشه یا همان گلس یونومر ترکیب بشود. گاهی اوقات فلزات گران‌بها و حتی غیر گران‌بها ، که از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند ، نیز برای ترمیم دندان به کار می روند.

هنگامی که برای پر کردن دندانتان مراجعه می کنید ، اگر به ماده فلزی آلرژی دارید با دکتر خود در میان بگذارید.

با هر کدام از مواد بالا که بیان شد، درمان های متعددی از ترمیم دندان گرفته تا جایگذاری دندان های از بین رفته انجام می پذیرد.

به عنوان مثال برای ترمیمی های سطح دندان ، پر کردن دندان بوسیله آمالگام صورت می پذیرد. این مورد بیشتر برای دندان های تحتانی کاربرد دارد. زیرا این دندان ها جلوی دید نیستند و زیبایی آنها چندان اهمیت خاصی ندارد ولی مقاومت ترمیم در آن قابل توجه است.

پر کننده های دندان


آلگام پرکننده آلیاژی است که حاوی مواد متفاوتی اعم از جیوه می‌باشد. ماده های پرکننده از نوع کامپوزیت رزین رنگ دندان درست می شوند و در دندانهای قسمت جلویی که در دید هستند قرار می گیرند.

گاهی افراد رزین کامپوزیت را برای دندانهای تحتانی هم بکار می برند تا زمانی که دهان خود را باز می کنند ترمیمشان نامشخص باشد.

حال امکان دارد دندانپزشکی زیبایی موادی را از دندان حذف و یا به آن اضافه کند.


دوستار دندان


برخی از دندان پزشکان، تمایل زیادی به دوستار دندان دارند که اقدامات گوناگونی دارد. این اقدامات عبارتند از:

سفید کردن

ارتودنسی کوتاه مدت

رزین کامپوزیت

این اقدامات که بر روی دندان ها انجام می پذیرد، برگشت ناپذیر هستند.

یکی از پرطرفدارترین خدمات دندانپزشکی که در عصر کنونی استفاده می شود ، سفید کردن دندان یا همان بلیچینگ می باشد.

بلیچینگ دندان چیست؟


امروزه بسیاری از افراد از روش بلیچینگ برای سفید کردن دندان هایشان استفاده می کنند. در علم پزشکی این اقدام دندان اصولی دارد که افراد با استفاده از این مورد می توانند دندان خود را به رنگ مورد نظرشان دربیاورند. با تغییر رنگ دندان ها می توانید زیبایی خود را بدست بیاورید ، مخصوصا دندان هایی که متمایل به رنگ زرد هستند.

با گذشت زمان رنگ دندان ها تغییر می یابد. این تغییر رنگ در اثر نفوذ رنگدانه ها به قالب دندان ها رخ می دهد و زردی دندان ها را به همراه می آورد. افرادی هم هستند که از بدو تولد با این مشکل مواجه اند و دندان هایشان رنگ مناسبی ندارند. سفیدی دندان ها نقش بسزایی در زیبایی افراد دارد تا جایی که از فاکتورهای مهم زیبایی و جوانی به حساب می آید. قابل ذکر است این عمل بر روی روکش دندان ها و یا ایمپلنت قابل انجام نمی باشد.

علت تغییر رنگ دندان ها


فاکتورهای مختلفی موجب تعویض رنگ دندان ها می شود. این موارد تغییر رنگ ممکن است عامل خارجی و یا عامل داخلی باشد. در ادامه برای شما عامل های عوض شدن رنگ دندان ها عنوان شده است.

عوامل داخلی تغییر رنگ دندان


داروها

فلوراید

ضرب خوردن

بیماری های مادرزادی یا ژنتیکی

عفونت

روت کانال

التهاب پایپ

عوامل خارجی تغییر رنگ دندان


سیگار

چای

قهوه

شراب قرمز

رنگدانه های میوه هایی همانند پرتقال و هویج

تنباکو
  • ۹۸/۰۴/۲۳
  • armeh parsian

خدمات دندانپزشکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی