آرمه پارسیان | شرکت خدمات درمانی آرمه پارسیان

ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی و زیبایی با نازلترین قیمت

آرمه پارسیان | شرکت خدمات درمانی آرمه پارسیان

ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی و زیبایی با نازلترین قیمت

آرمه پارسیان |  شرکت خدمات درمانی آرمه پارسیان


بایگانی
  • ۰
  • ۰

11 عامل از آسیب های دندان


در این مطلب قرار است برای شما عزیزان 11  تا از آسیب های دندان بیان شود. در ادامه مقاله این آسیب ها نام برده شده است و به توضیح هر یک از آنها می­پردازیم. همانطور که می دانید حفظ و مراقبت از سلامت دندان ها ضروری است. پس با ما همراه باشید تا با این موارد آشنا شوید.

11 عامل از آسیب های دندان


آسیب های متعددی هستند که موجب تخریب و یا تهدید دندان ها می شود. در زیر با این 11 عامل از آسیب های دندان و توضیحات مربوط به آنها آشنا می شوید. این عوامل عبارتند از :

مسواک نزدن یا بد مسواک زدن!


مسواک زدن بخشی از بهداشت دهان و دندان می‌باشد. این عمل حتی الامکان روزی 2 الی 3 وعده باید انجام شود. توجه کنید که نباید خیلی سفت و محکم به لثه ها و یا دندان ها مسواک بزنید. زیرا بدین صورت تحریک شده و باعث خرابی­شان می‌شود.

جویدن یخ!


خوردن و جویدن یخ باعث آسیب رسیدن به دندان ها می‌شود. ممکن است از خود بپرسید چطور ممکن است یا چرا؟

یخ به طور طبیعی حاوی ماده مضری برای دندان های شما نیست. اما جویدن آن که باعث خرد شدنش توسط دندان ها می‌شود احتمال شکستن دندان ها را در پی دارد. زیرا دندان با هر بار شکاندن یخ باعث آسیب به مینای دندان (رویی ترین لایه تشکیل دهنده دندان) می‌شود. با این کارهر بار ضعیف تر از دفعه پیشین خود خواهد شد.

جویدن یخ به طور مداوم موجب تحریک بافت داخلی دندان ها می‌شود. غذاهای بسیار سرد و بسیار داغ نیز می‌تواند آسیب جدی به دندان های شما وارد کند.

جالب است بدانید گفته می شود کسانی که علاقه به خوردن یخ دارند، کم خون هستند! حالا درست یا غلطش و پیگیری این موضوع با شما.

انجام حرکات ورزشی!


اگر در ورزش هایی نظیر فوتبال، بوکس و ورزش های مبارزه­ای شرکت دارید حتما محافظ دندان تهیه کنید. بدین شکل از دهان­تان برای حفاظت از ضربه های احتمالی جلوگیری بعمل می آورد. می توانید آنها را از فروشگاه های لوازم ورزشی تهیه نمائید.

 

این مطلب را حتما بخوانید: برترین راه های محافظت از دندان در سال 2019

 

شیشه!


برای حفاظت از دندان های شما هیچوقت زود نیست! یعنی از سنین پائین همچون طفولیت، باید از این طلای سفید مراقبت کنید. استفاده بی رویه از شیر، آبمیوه و دیگر نوشیدنی ها بوسیله شیشه منجر به پوسیدگی و از بین رفتن دندان های شما می‌شود. اکیداً توصیه می‌شود که وقتی کودکتان خواب است از شیشه استفاده نکنید!

دندان قروچه


ساییده شدن دندان ها بر روی هم می‌تواند باعث از بین رفتن دندان ها شود. عامل اصلی دندان قروچه، اضطراب و استرس می‌باشد. با استفاده از محافظ های دندان می‌توانید از دندان قروچه جلوگیری بعمل آورید.

سوراخ کردن زبان و لب!


امروزه سوراخ کردن زبان بسیار در میان جوانان باب شده است. بدین صورت که با ایجاد سوراخ بر روی زبان، قطعاتی فلزی بر روی زبان می‌کارند که در بعضی مواقع با فشار دادن دندان ها بر روی زبان، ممکن است دندان ها بشکنند. سوراخ کردن لب نیز بدلیل اینکه فلزات کاشته شده می تواند به لثه آسیب برساند. دهان مملو از باکتریست. با سوراخ کردن احتمال افزایش عفونت در دهان و دندان و لثه شما وجود دارد. در صورت تمایل به انجام این کارها با پزشک مجرب مشورت کنید.

 

قرص های سرفه


در بسیاری از داروخانه ها قرص های سرفه هنوز به فروش می‌رسند. اما این دلیل بر بی ضرر بودن آنها نیست. این قرصها حاوی مقادیر زیادی شکر هستند، پس حتما پس از خوردن این قرصها به خوبی دندانهایتان را مسواک کنید. بدین صورت قند موجود در آن باعث آسیب رسیدن به دندانهایتان نمی­شود.

آب نبات


مواد اصلی تشکیل دهنده آب نبات نیز قند یا شکر می‌باشد که نیازی به توضیح نیست که چقدر مضر است. پس حتما حواستان به دندان­هایتان و همچنین خودتان باشد.

نوشابه


بحث بسیار زیادی بر سر اینکه نوشابه از ماده ای به نام ساکارز استفاده می‌شود که ماده ای سرطان زاست. در بازار نوشابه های رژیمی و بدون قند نیز بسیار رایج شده است. در آنها از مواد بسیار آسیب زننده ای استفاده می‌شود که ضرر آن را چندین برابر می‌کند.

آبمیوه


این خوراکی های گول زننده، حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین و شکر هستند. نوشابه های پرتقالی در مقایسه با آبمیوه پرتقالی حاوی 10 گرم شکر بیشتری است. میوه ها بصورت طبیعی شیرین هستند و به همین دلیل توصیه اکید ما این است که حتما از آبمیوه های طبیعی (حتی اگر شیرین نبودند) استفاده کنید.

چای، قهوه


این نوشیدنی ها بدلیل وجود رنگدانه های تیره و همچنین دمای آنها بر روی دندان اثر لک را از خود بر جای میگذارند. البته این امر در طولانی مدت در صورتی که مسواک کردن دندان هایتان را جدی نگیرید، اتفاق می افتد.

  • ۹۸/۰۵/۰۸
  • armeh parsian

11 عامل از آسیب های دندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی