آرمه پارسیان | شرکت خدمات درمانی آرمه پارسیان

ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی و زیبایی با نازلترین قیمت

آرمه پارسیان | شرکت خدمات درمانی آرمه پارسیان

ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی و زیبایی با نازلترین قیمت

آرمه پارسیان |  شرکت خدمات درمانی آرمه پارسیان


بایگانی
  • ۰
  • ۰

نکات مهم قبل از انجام ایمپلنت دندان



خوشبختانه در عصر کنونی بزرگسالان به فکر سلامت دهان و دندانهایشان هستند. به طوریکه اگر یکی از دندان هایشان را از دست بدهند، در صدد درست کردن دندان خود برمی آیند. یکی از کارهایی که می توان برای بازگردان دندان از دست رفته خود انجام دهید، کاشت دندان است. کاشت دندان را بوسیله ایمپلنت انجام می دهند. اما نکاتی است که بهتر است قبل از ایمپلنت کردن بدانید. با ما همراه باشید. 

طی سال های اخیر ایمپلنت دندان یا همان Dental implant پیشرفت چشمگیری داشته است. تا جایی که کاشت دندان مدرن و سریعتر از گذشته شده است. نکاتی وجود دارد که لازم است قبل از انجام ایمپلنت بدانید. این نکات را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

بازه زمانی کاشت ایمپلنت دندان


بازه زمانی انجام ایمپلنت‌دندان اندک است و اغلب افراد‌ می‌توانند با صرف یک روز زمان دندان‌های خود را ایمپلنت کنند. این مدت زمان کم به این دلیل است که فقط یک پایه برای کاشت دندان به فک شما اضافه‌ می‌شود و هیچکدام از دندان‌های شما جابجا‌ نمی‌شوند.

هنگامی که دندان‌های شما ایمپلنت‌ می‌شوند، دندان‌های شما بصورت طبیعی شروع به پوشاندن ایمپلنت با فسفات کلسیم‌ می‌کند و این ماده‌‌‌ی سازنده‌ی استخوان‌ها و دندان‌های شماست. و در مدت زمان حدود چهار ماه به اندازه‌‌‌ی کافی به فک شما چسبانده‌ می‌شود. سرعت این فرآیند‌ می‌تواند با توجه به سرعت رشد استخوان‌های شما افزایش پیدا کند.

بررسی و در نهایت انتخاب دندانپزشک


حتما تا به حال به دندانپزشکی مراجعه کرده اید و از خدمات آنها استفاده کرده اید. موضوع اینجاست اگر از خدمات ارائه شده راضی بوده اید می توانید برای ایمپلنت دندانتان هم اقدام کنید. ولی اگر رضایت کافی نداشته اید باید با دقت لازم به دنبال پزشک مناسب بگردید. پزشک ها گزینه خوبی برای شما به حساب می آیند. با مراجعه به چند تا دندانپزشک جواب سوالات خود را خواهید یافت.

همچنین می توانید با دیدن نمونه کارها تصمیم گیری دقیق تر و بهتری داشته باشید.


قیمت ایمپلنت دندان


هیچگاه ایمپلنت جایگزین دندان اصلی نمی شود. این فکر که با هر قیمتی می توان ایمپلنت را انجام داد از ذهن خود دور سازید. هر قدر که جنس ایمپلنت‌دندان بهتر باشد، قیمت بیشتری خواهد داشت. برای بررسی قیمت ایمپلنت دندان، از چند دندانپزشک مختلف جنس و قیمت هر واحد ایمپلنت را بپرسید.

این مطلب را حتما بخوانید: هرآنچه درباره ایمپلنت بهتر است بدانید!

مراقبت بعد از ایمپلنت دندان


ایمپلنت‌دندان گاهی اوقات نیاز به مراقبت بعد از عمل دارد و گاهی اوقات هم نیاز به مراقبت بعد از عمل ندارد. در حین ایمپلنت کردن دندان، به بیمار بی‌حسی موضعی تزریق‌ می‌شود تا بیمار در هنگام ایمپلنت‌دندان احساس درد یا احساس بدی نکند.

پس از ایمپلنت‌دندان ، بسیاری از بیماران نیاز به تجویز داروی ضد درد برای کنترل درد پس از جراحی دهان ندارند. زیرا درد بسیار کمی دارد یا اصلا درد ندارد. در مواردی نادر‌، بیمار ممکن است حساسیت‌های مرتبط با درد داشته باشد، اما این حساسیت طی یکی دو روز از بین‌ می‌رود.

قبل از جراحی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟


  • استفاده کردن از قرص مسکن ، یک ساعت قبل از انجام جراحی ایمپلنت‌دندان

  • یک ساعت قبل از انجام ایمپلنت از آنتی بیوتیک نیز می توانید استفاده کنید

  • همراه داشتن آزمایش ها و رادیوگرافی در زمان مراجعه

  • همراه داشتن داروهای خاصی که در حال مصرف هستید

  • در صورت داشتن بیماری خاص ، با پزشک معالجتان در میان بگذارید

  • رعایت کردن موارد بهداشتی و حتی مسواک زدن قبل از مراجعه به پزشک معالج


ایمپلنت دندان همیشه موفقیت آمیز است؟


درصد موفقیت آمیز بودن جراحی ایمپلنت به فاکتورهای مختلفی وابسته است. این موضوع در رابطه با ایمپلنت فک ها (پایین و بالا) هم متفاوت خواهد بود. گزارشی که حاکی از میانگین موفق بودن عمل ایمپلنت است به 95% می رسد. بعد از کشیدن دندان موقعیت مناسبی برای قرار دادن ایمپلنت ها است.

تا زمانی که دندان از دست رفته عفونتی نداشته باشد و یا استخوان زیادی بر اثر عفونت از بین نرفته باشد درصد زیادی برای جایگذاری موفق ایمپلنت وجود دارد.
در مورد دندان‌های خلفی که اغلب چند ریشه ای هستند ، توصیه می شود حدود 6 هفته صبر شود. مخصوصا وقتی هدف اولین دندان‌های خلفی بزرگ باشد که دارای دو یا سه ریشه هستند. چون قرار است جایگزینی همزمان دندان کشیده اتفاق بیفتد.

گاهی اوقات پس از کشیدن دندان مقداری تحلیل استخوان رخ می دهد. دندانپزشک تا جایی که مقدور باشد ایمپلنت را در حفره دندان قرار می دهد.

دندانپزشک تا جایی که امکانش باشد ایمپلنت را در حفره دندان جایگذاری می کند. در صورتی که شرایط فراهم باشد بعد از کشیدن دندان ، این عمل اتفاق می افتد.

  • ۹۸/۰۴/۱۸
  • armeh parsian

ایمپلنت دندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی